torsdag 11 mars 2021

Blogg 11/3 2021.

 Klara var min svägerska under några år på sjuttiotalet. Hon och hennes man bodde i en lägenhet i Kalmar. Där var vi många gånger och spelade kort och Yatzy eller bara umgicks i största allmänhet. Ibland blev det rena nattmanglingarna. Vi firade in nyåret 1979 hos dom och sov över där. Vid något tillfälle var vi med pappa på hans fiskebåt och pilkade torsk. Efteråt stod Klara och jag i vårt lilla kök och fileade dom uppdragna fiskarna. Hon och hennes man hade aldrig lyckats få barn, men när hon var 34 kom en efterlängtad son till världen. Klaras bror och jag var sedan länge separerade, men jag var ändå och hälsade på henne och gossen några gånger. När en ny man i mitt liv ondgjorde sig över att hans ex fortsatte umgås med hans syster, insåg jag att det kanske inte var någon bra idé. Min bror och jag sprang på Klara och hennes man på Ölands köpstad flera år senare, men annars har jag inte träffat henne på nästan fyrtio år. Kortet är taget 1976. Eftersom det är så jag minns henne har hon aldrig åldrats för mig. Häromdagen såg jag Klaras dödsannons. Hon skulle ha fyllt 74 i oktober.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar