fredag 19 mars 2021

Blogg 19/3 2021.

 Att tiden går så fort så man tappar räkningen på månaderna upplever säkert fler än jag. När jag till slut hittade etiketten som kemtvätten hade satt på mitt täcke, insåg jag förundrat att det redan var ett halvår sedan jag hade det inlämnat på tvätt. Att jag köpte ny förstärkare för tre månader sedan borde jag ha haft koll på, eftersom det var vid tiden för julhandeln. För mig är den fortfarande så ny, att jag inte kan bestämma mig riktigt för vilken knapp jag ska använda när jag stänger av den. För det första sitter av- och på-knappen till höger. På den gamla förstärkaren satt den till vänster, så dom första veckorna famlade jag efter den på fel ställe. I vad jag antar är en strävan efter att göra apparaten så liten som möjligt, har man lagt in flera kommandon i samma knapp. Trycker man bara till lätt på knappen så byter den kanal. För att stänga av helt måste man hålla den inne i några sekunder. Jag vill gärna ha tyst direkt om till exempel telefonen ringer, så det där störde mig lite. Att dra ner volymen istället var också lättare sagt än gjort, eftersom det av någon anledning gick att skruva ratten flera varv. Till slut insåg jag att det räckte att trycka till en gång på knappen. Då byter den visserligen till utgången för cd-spelaren, men eftersom jag inte har någon sån inkopplad blir det ändå tyst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar