måndag 8 mars 2021

Blogg 8/3 2021.

 Saker och ting har en kuslig förmåga att försvinna hemma hos mig, fast jag inte bor på mer än 54 kvadratmeter. Gäller det ingenting dyrt så har det till och med hänt att jag har gett upp och köpt nytt när sökandet har varit resultatlöst. Ibland händer det faktiskt tvärtom att jag hittar någonting som jag inte visste att jag hade. Senast var det ett halvkilo blandfärs, som hade hamnat under spenaten i frysen. Det har hänt ett par gånger att jag inte har fått tag i någon mindre förpackning än ett helt kilo. Behöver jag då bara ett halvt så delar jag den och fryser ner hälften, till nästa gång jag ska laga någonting med färs. Eftersom jag har full koll på det där med mitt dåliga minne, hade jag mycket ordentligt skrivit på förpackningen vad den innehöll. Tyvärr hade jag inte noterat något datum, så åldern på färsen var aningen diffus. Jag tror inte att det var så jättelänge sedan det blev sådär senast. Å andra sidan visade sig en tub med salva, som jag trodde var hyfsat ny, vara tjugo år gammal. Min tidsuppfattning är inget vidare längre. Samma dag som påsen med färs dök upp i frysen, gjorde jag ett fynd i ett annat skåp. Jag har staplat askar med olika specialplåster i medicinskåpet. Nu hittade jag två, som uppenbarligen hade hamnat hängande på en krok, innan jag började stapla. Dom har jag inget som helst minne av att ha placerat där ens sedan jag hittade dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar