torsdag 18 mars 2021

Blogg 18/3 2021.

 Senast det ringde från ett okänt nummer till min telefon trodde jag först att det var någon typ av säljare. Samtalet bröts innan jag hann svara. Dom gör visst ofta så att dom ringer flera nummer samtidigt och sedan bara tar den som svarar först. Jag funderade på att vara så nyfiken att jag ringde upp det där numret, men som tur var bestämde jag mig för att avstå. När jag googlade insåg jag att samtalet kom från Tunisien. Hela tanken med att dom lägger på snabbt är att man ska frestas att ringa tillbaka. Då blir det dyrt. Jag trodde först att man hade ringt mig två gånger från samma nummer. När jag dubbelkollade visade det sig att det var två olika nummer inom loppet av tjugo minuter. Båda stationerade i Tunisien dock. När det istället ringer någon som jag ska prata med ett tag, är jag djupt tacksam att jag har vant mig vid högtalarfunktionen på telefonen. Jag är så pass darrhänt att det blir bökigt att hålla telefonen mot örat. Dessutom finns det på tok för många knappar och kommandon som går att komma åt under samtalets gång. Ligger luren framför mig på bordet, känns det mera som att prata med någon i samma rum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar