måndag 1 mars 2021

Blogg 1/3 2021.

 Det här med skor är sällan enkelt när man har med mina fötter att göra. Särbon och jag är helt överens om att lågskor är det mest bekväma om man ska promenera en bit. Jag har noterat ungdomar som aldrig har någonting annat på fötterna. Själv har jag en tendens att bli både blöt och kall om jag inte tar fram kängorna när det är snö. Det innebar i många år ett par lättare dylika. Jag hade pulsat fram och tillbaka till jobbet i dom hur många gånger som helst utan något obehag. Första gången jag gick till centrum och hem igen med dom nu i vinter, fick jag plötsligt en blåsa på lilltån. Det var inte skönt alls, så jag plockade fram ett par gamla kängor som jag inte hade använt i modern tid. Jag mindes dom som tunga och klumpiga, men nu har jag kunnat gå kilometervis utan att få ont någonstans. Snöröjningen har varit bättre än någonsin i Nybro denna vinter. På gatorna har det inte varit några problem med lågskor, men när vi är ute och fotar ser det oftast ut som på kortet nedan. Det jag vill plåta finns en bit ifrån vägen där snön ligger kvar. Det har varit toppen att kunna traska rätt ut i snön utan att märka någonting av den. Nu när den har smält bort är det så blött och lerigt på sina ställen att det är läge för gummistövlar ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar