onsdag 3 mars 2021

Blogg 3/3 2021.

 Nu har jag fått nya grannar i lägenheten mittemot. I och med att vi har trapphuset emellan oss, hör jag knappast någonting av dom in till mig. Dom som bodde där innan hörde jag desto mer ifrån när jag kom ut i trapphuset. Dom hade ingen innerdörr (i alla fall inte stängd). Det hördes både när dom pratade där inne och när dom slamrade med bestick i köket. Det har renoverats en del i den där lägenheten innan dom nya hyresgästerna flyttade in. Jag kan väl tycka att det var läge att hänga på innerdörren i samband med det, men det är långt ifrån säkert att det skedde. Själv har jag haft köksdörren stående i vindsförrådet sedan jag flyttade hit för mer än trettio år sedan. Det blir för trångt med den också ut mot hallen. Att vara utan innerdörr tycker jag däremot skulle vara obehagligt. Det största problemet ute i trapphuset är för övrigt att hissdörren går åt vad jag tycker är fel håll. Ställer man upp den så blockerar man dom nya grannarnas ytterdörr. Extra jobbigt blev det för dom när dom skulle flytta in i helgen. Dom kunde inte bära någonting direkt från hissen in i lägenheten, utan dom var tvungna att stänga hissdörren emellan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar