söndag 7 mars 2021

Blogg 7/3 2021.

 När jag läste om ett troligt mord i en stadsdel i Kalmar där jag bodde några år på åttiotalet, störde jag mig mest på att journalisten konsekvent skrev Oxhagen. Jag anser att man säger i om ett bostadsområde. Jag bor inte på Paradiset nu heller utan i. Lite knivigare blir det när ett land ligger på och heter som en ö. Man befinner sig i Irland om man är i landet och på Irland om man besöker ön. Då kör det ihop sig eftersom man gör båda sakerna samtidigt. När det gäller tidningsnotisen kastades jag trettiofem år tillbaka i tiden. Då hade några alkoholister i huset intill ”råkat” slå ihjäl en dryckesbroder. Dom poliser som knackade dörr nådde inte fram till min förrän tre veckor senare. Då var det bra att vara dagboksskrivare, för annars hade jag inte haft en aning om vad jag gjorde just den kvällen. Det visade sig att jag hade varit i Oskarshamn och dansat kultis när det hände. När nu både den avlidne mannen och han som greps misstänkt för mord var i sextioårsåldern, anade jag att det kunde vara historien som upprepade sig. Speciellt som polisen sa att ”Den misstänkte har befunnit sig i bostaden tillsammans med den avlidne, så någon form av bekantskap finns förmodligen mellan dem.”

2 kommentarer:

  1. Farliga saker att komma upp i sextioårsåldern!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vissa lever farligare än andra. ❤️

      Radera