lördag 13 mars 2021

Blogg 13/3 2021.

Att det numera bor en person till med samma efternamn som jag på min adress, ger stundtals upphov till förvirring. Det har hänt både att killen på första våningen har fått mina blommor och att hans beställda pizza har levererats till mig. När blomsterhandeln ringde och aviserade att blommor var på väg nu i veckan, sa jag därför särskilt till om det där med tredje våningen. Taxichauffören som skötte leveransen gjorde det också till rätt dörr, även om jag tycker att han bar sig lite besynnerligt åt. Han knackade nämligen på dörren istället för att använda ringklockan. När jag gick och öppnade hade han lagt blombuketten utanför och var själv på väg ner i hissen. Han kunde knappast ens vara säker på att någon hade hört hans knackning. Det enda jag såg av honom var när han klev in i sin bil och körde härifrån. Blommorna från min äldste bror var hur som helst mycket vackra. Buketten växer dessutom fortfarande, eftersom den innehöll någon typ av stora knoppar som slår ut efterhand. Struten med chokladtryffel som följde med är däremot historia sedan länge. Dom var på tok för goda för att jag skulle klara av att spara dom någon längre stund.

2 kommentarer: