torsdag 4 mars 2021

Blogg 4/3 2021.

 Ett av ärendena igår var till posten på Willys. Medan jag väntade på min tur, hejade en äldre man glatt. Vi jobbade ihop en gång i tiden, men nu hade jag inte träffat honom på flera år, så jag kände inte igen honom först. Jag hann säga både det och att han verkar vara en av dom få som inte åldras, innan det slog mig att dom både meningarna motsade varandra. Hade han inte förändrats med ålderns rätt, så får man väl tro att jag hade känt igen honom direkt. I Postmords nätbutik hade jag  tittat ut en förfrankerad brevpåse, som jag tänkte skicka en present i framöver. Lite osäker var jag på om den skulle räcka precis eller precis inte. Jag tänkte att jag fick ta den till någonting annat i värsta fall, men enligt säljaren var det bara att komma tillbaka och byta den, om jag sparade kvittot. Påsen visade sig vara perfekt, så jag slipper gå dit igen av den anledningen. Mitt andra stopp var Kvantum. Mannen i mitt liv hade handlat mjölk, så jag slapp trängseln som alltid uppstår vid kyldisken. Istället var vi tre personer som skulle leta efter tandkräm samtidigt. Mina vanliga smörgåsrån höll jag inte på att hitta alls. Tillverkaren hade bytt ut förpackningen, så jag kände inte igen dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar