lördag 27 mars 2021

Blogg 27/3 2021.

 När jag hade besök av ett blomsterbud senast, knackade han på dörren istället för att ringa på dörrklockan. Jag tyckte det var konstigt, men funderade inte så mycket mera på saken. Det borde jag tydligen ha gjort, för igår gjorde brevbäraren samma sak. Då kom jag på den smarta idén att kolla om klockan fungerade och det gjorde den förstås inte. En av grannarna har länge haft en lapp på sin ytterdörr om att man ska knacka, eftersom dörrklockan är ur funktion. Det är extremt oklart varför man inte har felanmält den. Med anledning av detta tänkte jag i alla fall att det borde vara något mera övergripande fel på hela det systemet i vår trappa. Jag kollade ändå säkringen för säkerhets skull. Den var visserligen i rätt läge, men när jag hade stängt av och satt på den igen fungerade plötsligt dörrklockan. Nu vet jag varken om det hade med det att göra eller något annat glapp och i så fall var. Det lär hur som helst inte vara någon mening med att felanmäla den så länge den låter som den ska. Jag får försöka komma ihåg att testa knappen ibland. Jag hörde talas om att vår före detta vicevärd brukar göra så. Det skulle inte förvåna mig om han vet någonting som jag inte vet om dom där dörrklockorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar