söndag 28 mars 2021

Blogg 28/3 2021.

 Kvantums reklammail inför påsken gjorde mig aningen konfunderad. Bland annat sålde man burkar med inlagd sill utan spad. Jag tyckte det lät högst märkligt, fast jag inte ens äter inlagd sill. Så stod det i texten att ”I onlinebutiken hittar du allt det goda du behöver inför påskhelgens smakrika stunder. Precis lika färskt och prisvärt som i vår vanliga butik.” Som jag har förstått det har man tagit bort avgiften för att man plockar ihop varorna, men i gengäld lagt på några kronor extra på priset på varje vara. Det torde väl gynna såna som mig, som inte har en stor familj att handla åt, men något mindre prisvärt än i den fysiska butiken tycker jag ändå att det verkar vara. Eftersom jag inte har bil är hemkörning den service jag är mest lockad av, och det kostar fortfarande en hundring extra. Vid självscanningsutcheckningen i butiken har man lagt till en snabbkassafunktion. Jag är grymt nyfiken på vad det går ut på och hur det fungerar. Den enda chansen att få veta det verkar vara att testa själv och det lär aldrig bli aktuellt. Jag cyklar inte till Kvantum oftare än nödvändigt ens i vanliga fall, mycket mindre i dessa tider, så några köp med bara ett fåtal varor blir det aldrig. Den enda informationen jag har sett var på Facebook om att det fanns över huvud taget. Den posten gillade 87 personer, så jag antar att alla har fattat hur det går till utom jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar