måndag 12 juli 2021

Blogg 12/7 2021.

 Jag började följa tidningen Ölandsbladet på Facebook, när jag upptäckte att den fanns där. Eftersom jag kommer från Öland, fanns det en del som var intressant att läsa. Precis som med alla andra tidningar på nätet var det så att många artiklar var låsta, om man inte var prenumerant. Jag fick nöja mig med den information jag kunde se och vad jag eventuellt kunde uttyda av kommentarerna på Facebook. Jag fick tips om att inloggningen till min egen morgontidning fungerade där också, eftersom tidningarna ägs av samma koncern. Det fungerade ett tag. Sedan ändrade dom på det och jag blev utelåst igen. När det dök upp en artikel som jag absolut ville läsa, nappade jag på ett erbjudande om en månads prenumeration för 39 kronor. Jag var hälsosamt misstänksam och kollade noga att jag inte band upp mig för mer än så. Ändå måste jag ha missat det finstilta, för plötsligt upptäckte jag att dom drog pengar för fortsatt prenumeration från mitt kontokort. Det vill jag ogärna tro att jag hade godkänt utan att märka det. Jag skrev tre upprörda mail till tidningen, innan jag lyckades få svar. Den som skrev tillbaka verkade helt ha missat hur upprörd jag var och att jag undrade vad sjutton som hade hänt. Han avslutade bara min prenumeration och beklagade att jag inte ville ha den kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar