lördag 31 juli 2021

Blogg 31/7 2021.

 Sommarkrypen fortsätter terrorisera mig. Varje kväll som jag har haft sällskap av en harkrank och inte vet vart den tog vägen, känns det lite tveksamt att somna. Jag anar att jag skulle väcka hela kvarteret med mitt skrik, om jag vaknade av att dom där långa benen klev över mitt ansikte. En annan liten gynnare, som höll mig sällskap vid datorn en kväll, hittade jag enligt bifogad bild nästa dags förmiddag. Jag har bestämt zoomat onödigt mycket, men han låg alltså nerkrupen mellan tangenterna på datorns tangentbord. Tack och lov var han stendöd. Oklart om han hade krupit ner där för att vila och somnat in för gott, eller hur det hade gått till. I hallen mötte jag en tvestjärt, som kom spatserande i maklig takt. Hur den hade kommit in vet jag inte säkert, men jag misstänker tvätten. Dom kryper in i det som hänger på tork och följer med när jag bär in kläderna. Det läskiga är att jag oftast viker tvätten på sängen. Jag är glad att jag fortfarande aldrig har hittat någon tvestjärt där. Ser jag en fluga men tappar bort den igen, brukar jag lägga fram flugsmällan, för att ha den nära till hands när jag får syn på flugan nästa gång. Den fluga som lugnt satt och väntade på mig precis intill smällan måste ha varit självmordsbenägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar