söndag 25 juli 2021

Blogg 25/7 2021.

 Igår intog jag min ordinarie lägenhet och ägnade någon timme åt matlagning. Bror och svägerska dök upp med en vacker rosenbukett. Det bjöds fläskfilé till huvudrätt och glass med tillbehör som dessert. Jag hade börjat oroa mig för mina vinflaskor, eftersom dom har stått orörda under hela pandemin. Nu var vi tre stycken som tog ett glas vin till maten, så åtminstone en av flaskorna gick åt. Jag brukar koncentrera mig på att underhålla och umgås med mina gäster, eftersom vi ses så pass sällan, och lämna disken till dagen därpå. När det nu är min bror som bor här mer permanent, hade jag inte hjärta att göra så. Han och mannen i mitt liv skötte dessutom den sociala biten med bravur. Jag diskade formar, skålar och stekpanna efterhand och körde ett gäng med glas och tallrikar i diskmaskinen. Det blev en mycket trevlig afton med prat och skratt. Olympiska spelen pågår, har jag förstått. Just nu tittar bror och särbo på något evenemang därifrån på tv:n, medan dom väntar på att jag ska bli klar här. Strax bär det av mot Öland och besök vid våra anfäders gravar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar