onsdag 14 juli 2021

Blogg 14/7 2021.

Att det är sommar den fjortonde juli, råder det ingen tvekan om, när man läser mina gamla dagböcker. När jag var fjorton åkte jag på kompisens pakethållare till stranden för att bada. Vad det var för fel på min egen cykel förtäljer inte historien. Året därpå pågick mitt livs enda besök på Gotland. Jag besökte Bungemuseet och Lummelundagrottorna. Natten tillbringade jag i en husvagn. När jag var tjugo hade jag åkt till andra sidan av Sverige. Då var jag i Malmö med min bror och hans dåvarande flickvän. Den här dagen tog vi flygbåten till Köpenhamn. Där gick vi på Ströget och besökte vaxkabinettet och tivoli. Kortet på mig är taget under den trippen. Året därpå låg jag vid Norrlidsbastun i Kalmar och solade med min ena bror på dagen. På kvällen var jag ute och cyklade med min andra bror. När jag var tjugotre var jag ute på roadtrip alldeles ensam. Jag var i Göteborg, där jag åkte utflyktsbåten Paddan och besökte Liseberg. På kvällen var jag och dansade på Rondo. 1986 grillade jag hos en väninna på Öland och 1987 var jag i Oskarshamn och dansade kultis på en utedansbana. 1991 var jag på logdans i Vassmolösa och 1993 var jag med på en bussresa till Kiviks marknad den fjortonde juli.