lördag 24 juli 2021

Blogg 24/7 2021.

 Det var ett par år eller så sedan jag besökte Kalmar senast, fast det bara ligger tre mil härifrån. Igår var jag i gengäld där två gånger. På förmiddagen turistade jag med bror och särbo. Vi fikade på Café Lotsutkiken och traskade omkring i centrum. Så körde vi runt resten av stan och förundrades över allting som hade vuxit upp sedan vi bodde där på åttiotalet. Där min dåvarande arbetsgivare hade en enhet som tillverkade skumbollar, fanns det numera mängder av hyreshus. Vi var hemma i Nybro några timmar, innan vi återvände till Kalmar sent på eftermiddagen. Då hade vi stämt möte med bror och svägerska utanför en fin restaurang. Mannen i mitt liv och jag blev bjudna på födelsedagsmiddagar, eftersom vi båda hade fyllt jämnt. Om någon mer än hyrestagaren skulle köra hyrbilen, så kostade det extra. Istället valde min bror att låta mig ta en öl till maten. Efter restaurangbesöket fortsatte vi hem till bror och svägerska, där det bjöds på ännu mer gott att äta och dricka. Det var en riktigt skön sommarkväll, och vi satt ute i trädgården hela kvällen. Kortet på mig och särbon är taget där. När skymningen föll återvände vi till Nybro. Idag ska hela gänget sammanstråla här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar