torsdag 29 juli 2021

Blogg 29/7 2021.

 Den tjugonionde juli 1972 var Laila och Molly hemma hos mig. Jag var elva och som jag minns det var flickan ifråga äldre. Jag utgår ifrån att Molly var en hund, men den minns jag inte alls. När jag var nitton skurade jag mattor den här dagen. Det hade jag förträngt att jag någonsin hade gjort. Tills för några år sedan körde jag några av dom i en speciell maskin för mattvätt nere i tvättstugan. Numera ägnar jag mig enbart åt rengöring som kan utföras medan mattorna ligger kvar på golvet. Två år senare var jag hemma hos mamma med Papaverin. Jag kommer inte ihåg den medicinen heller, så jag googlade på den. Enligt Wikipedia var det en kemisk förening med en kramplösande effekt som ger avslappningseffekter på den glatta muskulaturen i till exempel blåsa och tarm. Med anledning av dessa egenskaper så används den som läkemedel vid erektionsproblem. Jag utgår ifrån att varken min mor eller jag hade såna, men den kunde visst även användas vid kramptillstånd i mag- och tarmkanalen. Den tjugonionde juli 1983 var jag på Öland och hälsade på en väninna som hade husvagn där. Vi grillade. Så körde vi upp till Björnhult och dansade till orkestern på bilden nedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar