tisdag 6 juli 2021

Blogg 6/7 2021.

 Att få in frisk luft utan att samtidigt bjuda in en massa insekter, var betydligt enklare innan jag städade sönder ventilen i sovrummet. Om den hade strejkat helt hade jag kunnat felanmäla den och förhoppningsvis få den fixad. Nu bär den sig så konstigt åt att den fungerar ibland, men plötsligt tar det tvärstopp. Jag anar vilket som skulle hända om jag ringde efter hjälp. Jag minns för övrigt ett tillfälle när man försökte byta den redan för flera år sedan. Det gick inte att få tag i exakt likadana ventiler och dom man köpte passade inte i hålet i väggen. I dagsläget vågar jag inte dra i det där snöret över huvud taget av rädsla för att det ska fastna, så jag öppnar fönstret på glänt istället. Jag trodde att jag började vänja mig vid allehanda flygfän, men i lördags blev jag lite chockad, när det fladdrade in en nässelfjäril. Det slog mig inte förrän efteråt att jag kunde ha tagit fram kameran. Min spontana reaktion var istället att slå ihjäl den, fast den var vacker, eftersom jag inte trodde mig om att kunna få ut den levande. Som om den hade anat det placerade den sig i köksfönstret, så jag kunde fösa ut den. Jag är glad så länge det inte kommer in myggor. Dom höll på att äta upp mig, när vi var ute i skogen i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar