torsdag 8 juli 2021

Blogg 8/7 2021.

 När jag plåtar någonting här hemma för att lägga upp på Instagram, tar jag minst tre kort. Då slipper jag göra om alltihop ifall det första inte blir bra. Jag gjorde så häromdagen och blev aningen snopen när det bara fanns en enda bild i galleriet i telefonen av dom tre jag hade tagit. Här hade det förstås varit enkelt att ta nya kort, men jag blir orolig att något liknande ska hända när vi är ute och plåtar i naturen. Mannen i mitt liv är bättre än jag på att kolla sina kort efterhand. Det kunde jag till exempel ha haft glädje av den gången jag hade råkat komma åt en inställning i min digitalkamera. Då hade jag kanske upptäckt lite tidigare att jag plåtade i ett mindre format. Jag vill gärna att korten ska fylla datorskärmen, när dom kommer in där. Visningsprogrammet i datorn har redan en egen variant, där den hoppar över ett gäng foton rätt som det är. Det bättrade sig inte ens efter ominstallationen. Det enda jag nu kunde komma på att göra med telefonen, som bar sig knasigt åt, var att starta om den. Problemet var att jag inte kom ihåg hur man gjorde. Kommandot jag testade visade sig vara för att ta en skärmdump. Medan jag sökte efter en lösning, hittade jag en inställning som gör att telefonen startar om automatiskt en gång i veckan. Det är uppenbarligen någonting jag gör på tok för sällan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar