torsdag 22 juli 2021

Blogg 22/7 2021.

 Under resan hem från Vadstena lossnade en detalj på min ryggsäck, så att ett av facken inte gick att stänga. Jag hade tänkt se om det gick att trycka fast den igen, men när jag kom så långt var den puts väck. Jag anade att det inte skulle fungera, men det störde mig ändå att jag inte ens fick försöka. Jag letade till och med igenom soppåsen utan att hitta den. Efter några dagar dök den plötsligt upp, när jag skulle rensa bort stenar under mina skosulor. På mejseln, som jag använde för att peta bort stenarna, satt den försvunna delen (se bild). Den var tydligen magnetisk och när jag lade ner mejseln i lådan förra gången hade jag inte märkt att den följde med. Delen gick faktiskt att trycka fast på sin plats igen, även om jag tvivlar på att den kommer att sitta kvar. Jag får stoppa nyckelknippan i det andra ytterfacket för säkerhets skull. Den vill jag gärna ha lätt tillgänglig, samtidigt som nycklarna är det jag är mest rädd att tappa bort. En ny ryggsäck vore förstås det allra bästa, men vill man inte jobba får man hålla hårt i pengarna. Jag har en minirygga också, som jag använder istället för mobilfodral att hänga i bältet. Det är ju inte så många veckor varje år som det är för varmt med jacka som det finns fickor på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar