fredag 16 juli 2021

Blogg 16/7 2021.

 Mitt minne är det inte mycket med numera. Antecknar jag inte saker och ting snabbt nog, så är dom puts väck från min hjärna. Ett alternativ är att ställa eller lägga fram saker. Tvättpåsarna betyder att jag har en maskin tvätt att köra, strykjärnet att jag ska stryka och burken med frukosthjärtan att den behöver fyllas på. Ju fler saker som ska memoreras, desto svårare blir det förstås att hålla dom i huvudet, tills jag kommer åt papper och penna. Häromkvällen visste jag att jag hade tänkt på tre saker, men kunde bara komma på två. Jag satte mig vid datorn och scrollade flödet på Facebook. Där skrev en av djurägarna om kloklippning. Då trillade polletten ner och jag mindes att det var klippa tånaglarna jag skulle göra. Facebook kan verkligen vara bra till mycket. Annars är nog datorn det som får mig att känna allra mest hur dåligt minnet är. Jag hade sett extra fina spel, men kunde inte minnas var. Dom stod inte att finna, så jag fick ge upp sökandet. I lägenheten brukar det vara så att saker och ting dyker upp förr eller senare och nu hände samma sak i datorn. Av en händelse upptäckte jag att jag hade lagt ett bokmärke vid dom där spelen. Det kan inte ha varit speciellt länge sedan, men jag minns det inte alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar