lördag 17 juli 2021

Blogg 17/7 2021.

 När jag kom in genom porten igår upptäckte jag av en händelse att listorna med hyresgäster var nya. Jag tittar sällan eller aldrig på den där tavlan, så jag har ingen aning om när dom har bytts ut. Plötsligt stod det KlaraBo på emblemet överst på dom istället för Kuststaden. Jag googlade på det för mig nya företaget. Det intressantaste på deras hemsida var att dom hade lägenheter i Bollnäs, där min bror bor. Däremot hittade jag inga i Nybro. Till slut gick jag in på Kuststadens webbsida. Där hade man redan i slutet av maj informerat om ett samgående mellan Kuststaden och KlaraBo. Jag kände att det hade varit lämpligt att informera hyresgästerna också. Jag antar att det är fler än jag som sällan eller aldrig besöker deras webbplats. Inte förrän jag gick in där igen, för att kolla uppgifterna till det här blogginlägget, insåg jag att hyresvärden ser det som rätt plats att informera på. Då såg jag en rubrik om att sammanslagningen var genomförd. När jag klickade vidare hittade jag information om vad sammanslagningen innebär för mig som hyresgäst. Några stora förändringar skulle det till en början inte bli. Jag tycker ändå att den informationen borde ha delats ut på papper (eller åtminstone i ett mail) till varje hyresgäst.

3 kommentarer:

  1. Jag är inte det minsta förvånad! "Informationsansvarig" sökes! Detta är inte första gången det brister i informationen från fastighetsägarens sida! Är det en slags "lek" med sammanslagningar och fusioner företagen mellan, eller är det pengar det handlar om? FEM olika fastighetsägare på åtta år!! Vem blir nästa????"Whats App???

    SvaraRadera
  2. ALLTING handlar ALLTID om pengar!

    SvaraRadera