onsdag 28 juli 2021

Blogg 28/7 2021.

 När jag flyttade hem till särbon några nätter, hade jag med mig det viktigaste i en kabinväska. Det var inga problem att fästa ihop bandet som ska hålla innehållet på plats när jag hade packat. När det var dags att flytta hem igen fungerade det däremot inte alls. Jag såg en gång en dement man på tv, som inte kom ihåg hur man stängde av vattenkranen. Jag blev lite orolig att något liknande hade drabbat mig. Jag vred och vände på spännena, tills jag till slut insåg att dom skulle sitta med den breda änden mot varandra. Det måste ha varit maximal otur, att båda hade vridit sig fel. I mitt sovrum här hemma fällde min bror ner persiennerna. Jag hade inte använt dom sedan jag fick upp en rullgardin för flera år sedan, så dom var lite trixiga att få ner. Uppenbarligen strulade dom lite när dom skulle upp igen också. Hemkommen efter att ha följt brorsan till tåget, upptäckte jag att persiennen hängde på trekvart. Som väl var gick den enkelt att få jämn igen genom att dra lite extra i ett av snörena. Hela Kalmar och delar av Öland blev strömlöst igår när det åskade som värst. Gatorna såg ut som på den bifogade bilden från min morgontidning. Här började det inte förrän vi hade satt min bror torrskodd på tåget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar