tisdag 27 juli 2021

Blogg 27/7 2021.

 Årets besök på Kosta Outlet klarades av igår. Huvudärendet var nya skor till särbon, men min bror och jag hade också varsin påse med oss därifrån. Planen var att äta mjukglass där, men någon dylik gick inte att uppbringa i Kosta med omnejd. Dom caféer vi hittade var endera stängda alternativt var mjukglassmaskinen ur funktion. Som det på bilden, där dom hade mängder av olika smaker av kulglass, men för dagen ingen mjukglass. På hemvägen såg vi en stor skylt om att HönsaLottas luffarmuseum i Boda Glasbruk hade mjukglass, så vi svängde in där. Dom inte bara hade mjukglass. Den var dessutom precis så god som jag hade hört att den skulle vara. Senare på eftermiddagen körde vi ner till stationen och återlämnade hyrbilen. Därifrån promenerade vi till Baroness, som ligger i andra änden av Nybro. Det var den enda restaurang vi hittade som både hade öppet på måndagar och kunde erbjuda en öl till maten. Jag åt pizza, men var tyvärr inte smart nog att ta med mig halva hem. Jag pressade i mig hela och kunde knappt röra mig efteråt. Idag följde vi min bror till tåget efter lunch. Förhoppningsvis är han på väg hemåt, trots att åskan gör vad den kan för att ställa till oreda.

2 kommentarer:

  1. Mysigt att titta på åska och hällregn inifrån tåget!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så länge det inte utgjorde något hinder så...

      Radera