måndag 19 juli 2021

Blogg 19/7 2021.

 Rubriken nedan riskerar definitivt att handla om mig, ifall jag lever i tjugofem år till. Jag har alltid musik på som underhållning när jag gör någonting tråkigt som att duscha, laga mat eller städa. Är jag riktigt ambitiös kan det bli några timmar på en dag. Jag har hört dom som har betydligt högre volym än jag, men hörseln lär väl bli sämre ju äldre man blir och volymen därmed högre. Grannarna till damen i artikeln har försökt prata med kvinnan, men man når inte fram till henne. Nu har man polisanmält henne för ofredande mot grupp. I kommentaren berättade någon att hennes äldre granne hade fått ett par hörlurar och efter det blev det tyst i huset. Jag använde det både vid datorn och vid tv:n medan jag jobbade nattskift. När jag var ledig var jag ändå uppe på nätterna och då var jag livrädd att störa grannarna. Så länge jag satt stilla gick det bra, men att röra sig i lägenheten var helt värdelöst. Väggarna här är alldeles för tjocka för att någonting som är trådlöst ska fungera. Märkligt egentligen att dom ändå kan kännas tunna som papper med tanke på hur lyhört här är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar