tisdag 13 juli 2021

Blogg 13/7 2021.

 Av presenterna mannen i mitt liv fick när han fyllde sjuttio, var en natt på Vadstena klosterhotell min favorit. Vistelsen var nämligen för två personer, så jag fick följa med. Igår morse hämtade vi en hyrbil och körde norrut. Fikastället vi hade planerat att besöka längs vägen hade stängt måndagar och tisdagar. Istället hade vi köpt varsin baguette redan här i Nybro. Dom stannade vi längs vägen och åt med utsikt över en liten sjö. Vi besökte Hästholmens hamn och Omberg. Där klättrade vi upp på toppen som kallas Hjässan. Det var en svettig promenad, men utsikten var värd ansträngningen. Det kändes som om man såg ända hem. Kortet på särbon är taget i utsiktstornet där. Efter att ha checkat in på hotellet i Vadstena, traskade vi till en restaurang nere i centrum, där vi åt middag. Resten av den ljumma sommarkvällen strosade vi mest runt, tittade på stan och åt varsin glass. Den här dagen inleddes med en överdådig hotellfrukost. Där fanns verkligen allt jag kunde tänka mig i matväg och lite till. Så besökte vi klosterkyrkan och leksaksmuseet. Förutom leksaker från alla tider fanns där både mjukglass och goda mackor till försäljning. Glassen avnjöt vi direkt och mackorna på en rastplats på hemvägen.

2 kommentarer:

  1. Tack Själv för att du följde med och körde i värmen! En mycket fin upplevelse i ditt trevliga sällskap! Kram!

    SvaraRadera