fredag 23 juli 2021

Blogg 23/7 2021.

 Förmiddagen igår ägnade jag åt att tona mitt nyklippta hår och att förbereda inför min brors ankomst till Nybro från Hälsingland. Han slipper den hopfällbara gästsängen den här gången. Istället får han låna min säng och jag har tillfälligt blivit sambo med min särbo. Jag anade att brorsan inte ville ha mitt vitvaddstäcke i sommarvärmen, så jag bäddade om med en filt till honom. Så fixade jag en gryta, så han fick en bit mat när han kom. Vi mötte honom vid tåget på eftermiddagen. Det gjorde också en representant för Mabi biluthyrning. Circle K (där vi brukar hyra bil) håller på att avveckla den verksamheten. Det här företaget hade bara en obemannad depå i Nybro. Det innebar att bilen kom på en släpvagn efter en större bil. Framkörningsavgift tillkom, så vi får väl se hur vi löser våra transportproblem framöver. Den här helgen har vi i alla händelser min bror som privatchaufför. Igår kväll blev det både jordgubbar och gin och tonic efter maten. Dock inte samtidigt. Så satt vi länge på balkongen och pratade. Där är det kvällssol, så det dröjer lite innan det blir behaglig temperatur. Jag fick för övrigt både en flaska Baileys och fin choklad av min gäst. Han vet vilken typ av presenter jag uppskattar. På bilden nedan syns min bror till vänster och mannen i mitt liv till höger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar