fredag 9 juli 2021

Blogg 9/7 2021.

 Sist lysrören i badrummet gav upp andan, gjorde jag några tappra försök att fixa det själv. Å ena sidan är belysningen nödvändig, eftersom jag inte har något fönster i badrummet. Å andra sidan finns det en armatur i taket också, så det blir inte helt svart där inne. Den gången gav jag upp när jag hade bytt både lysrör och glimtändare, utan att få igång någonting. Till slut kände jag att det måste vara något större fel, så jag felanmälde belysningen. Jag var i Kalmar när vaktmästarna fixade det. Dom verkade ha fått igång lyset genom att byta alltihop, fast det inte hade fungerat för mig. När det nu började flimra där inne satte jag mannen i mitt liv på det. Jag inbillar mig att det är sånt man har en man till och han har dessutom jobbat som fastighetsskötare. Medan han höll på började lyset först blinka rejält, för att sedan inte fungera alls. Vid det laget ville han gå till affären och köpa nya lysrör och glimtändare. Han bytte i alla fall ett lysrör till och plötsligt fungerade allt som det skulle. Det var lite samma fenomen som när datorn strular. Även om man inte fattar riktigt vad som blev rätt, så rör man ingenting mer när det väl fungerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar