fredag 30 juli 2021

Blogg 30/7 2021.

 Vädret har växlat från ständig sol och värme till mera normalt svenskt sommarväder. Det innebär att himlen plötsligt blir kolsvart och det börjar ösregna. Igår kom en av dom skurarna precis när jag cyklade till Kvantum. Det blåste rejält också, så jag hade fullt sjå att få på mig regnjackan i regnet som piskade. På Kvantum var det gott om folk, varav många mest verkade se det som en nöjestripp. Lite konstigt kändes det, när man samtidigt i högtalarna basunerade ut budskapet om att handla ensam och hålla avstånd. Tomater är inte riktigt min grej, så mannen i mitt liv har förklarat för mig vilka han föredrar. Av dom fanns det en enda tomat kvar, så jag köpte andra i alla fall. Med grädden var det ännu värre. Man hade haft extrapris på förpackningarna med tre deciliter, så dom var helt slut. Jag kan lätt föreställa mig att det hade varit en bra idé att ta hem rejält av dom, om man nu skulle rea ut dom. Jag skulle ha haft min till maten på lördag. Nu var jag för snål för att köpa fem deciliter, så det får räcka med två och en halv. På hemvägen hörde jag någonting som skramlade till bakom mig. Jag hoppades och trodde att jag bara hade kört över någonting som låg på marken, men stannade ändå och kollade för säkerhets skull. Tur var det, för det var min purjolök som var på rymmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar