lördag 12 november 2022

Blogg 12/11 2022.

 I torsdags kväll kom det plötsligt inget vatten ur kranen i köket. Jag vet inte ens varför jag provade med att vrida vredet till varmt, men märkligt nog fanns det varmvatten. Nu minns jag fortfarande flera år senare hur det grämde mig att jag inte hade hällt upp något vatten sist vi blev utan på grund av en läcka. Jag märkte att det började rinna långsammare, men tanken slog mig inte ens att det kunde försvinna helt. Nu var jag desto snabbare att fylla en kanna med vatten. Min älskade särbo ringde runt och frågade, men ingen annan verkade ha problem. Känslan jag fick var att någonting måste ha täppt till mitt rör. En bekant visste i alla fall var kranarna satt i källaren, så han och särbon stämde träff där nere. Efter en stund ringde dom och bad mig kolla och då fanns här kallvatten igen. Jag var nere och tittade efteråt, så jag vet var jag ska kolla, om det skulle hända igen. Med tanke på att alla vred satt öppet i källargången och att vi brukar ha allehanda bus här, är det snarare förvånande att det aldrig hade hänt förut på alla år som jag har bott här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar