fredag 4 november 2022

Blogg 4/11 2022.

 Min skvallertidning kommer normalt på tisdagar. Nu är ju ingenting som det brukar, sedan Postnord började med varannandagsutdelning. Man får invänta onsdagen också, innan man kan förutsätta att den har uteblivit. Senast det hände började jag med att kolla upp så att den verkligen borde komma just den veckan. Det har hänt att jag har missat att jag inte borde få någon tidning, eftersom den senaste var ett dubbelnummer. När jag var säker på att någon hade missat mig, ägnade jag en god stund åt att hitta rätt ställe för att reklamera min uteblivna tidning på nätet. När det väl lyckades, visade det sig att dom på grund av den rådande pappersbristen inte kunde skicka ut någon ny tidning. Logiken i det gick mig en smula förbi. Istället skulle dom förlänga min prenumeration med ett nummer. Det var en klen tröst för mig, som inte ville missa min tidning, men ändå nåje, som farmor skulle ha sagt. Den uteblivna tidningen dök dessutom upp på fredagen, så jag tjänade på affären. Eftersom nästa nummer kom fyra dagar senare, var det tätt mellan dom där ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar