fredag 18 november 2022

Blogg 18/11 2022.

 Jag körde min nya diskmaskin för första gången utan problem. Jag lyssnade efter skumma ljud, men det lät inte mycket om den. Inte förrän det var en kvart kvar av torktiden. Då small det till ute i köket, så jag blev helt skräckslagen över vad som kunde ha hänt. Det visade sig att luckan öppnades av sig själv när disken var klar så långt. Det märkliga med att jag inte hade hört någonting ta emot, var att min älskade särbo upptäckte att den övre spolarmen inte gick fri för tallrikarna i den undre korgen. Den enda lösning jag kunde komma på var att gå upp på vinden och byta tillbaka till mina gamla tallrikar, som möjligen är något mindre. Särbon, som är en handlingens man, gick ner på gården, där vaktmästaren höll på att blåsa löv. Av honom fick han veta att korgen skulle gå att flytta upp. Han hade visserligen en onödigt stor tilltro till instruktionsböcker och föreslog att vi skulle kolla i den. Där stod ingenting sånt, men jag googlade fram hur det skulle gå till.

4 kommentarer:

  1. Kommer du ihåg hur vi klarade av livets alla mysterier innan vi hade internet?

    SvaraRadera