onsdag 16 november 2022

Blogg 16/11 2022.

 Det plingade till i telefonen i måndags. Det visade sig vara sos-appen, som ville göra mig uppmärksam på en trafikolycka här i närheten. Knappt tvåhundra meter skulle jag ha till olycksplatsen, så jag kände att jag eventuellt borde se någonting härifrån. Det hade jag gjort, om jag bara hade vänt på huvudet, där jag satt vid datorn. Olyckan hade skett i samma korsning som sist det small här i närheten. Nu är dessutom träden avlövade, så jag har fri sikt dit bort. Nu sträcker sig mitt dåliga lokalsinne tydligen så långt att jag inte ens kan läsa kartor. I efterhand såg jag att det hade hänt på andra sidan Norra vägen. Vid första anblicken fick jag däremot av någon anledning för mig att olycksplatsen var borta vid McDonald's. Dit ser jag från balkongen, men där var det förstås lugnt. Den där appen är inte alltid så snabb, så min tanke var att dom måste ha hunnit röja undan. Inte ens när jag gick tillbaka in i sovrummet med näsan rakt åt rätt håll, såg jag att det blinkade utanför. Som väl var läste jag i tidningen att det enbart var bilarna som blev skadade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar