lördag 26 november 2022

Blogg 26/11 2022.

 Under våra tre år tillsammans har jag skickat mängder av sms till min älskade särbo. Dom har alltid avslutats med två hjärtan. I hans urmodiga telefon blir det visserligen fyra fyrkanter istället, men han vet att jag har gjort hjärtan. Så plötsligt bestämde sig min telefon för att konvertera mitt sms till ett mms. Dom kan han heller inte se i sin telefon, så jag blev lite orolig. Dumt nog kollade jag aldrig om det var hjärtana som stökade till det, innan jag skickade iväg meddelandet. I särbons telefon kan man vidarebefordra eller skicka vidare. Något sånt kommando hittade jag inte i min och jag var inte speciellt sugen på att skriva alltihop igen. Då kom jag att tänka på uppmaningen jag har sett på Facebook flera gånger om att hålla fingret på texten för att kopiera. Det fungerade på mitt meddelande också. Höll jag sedan fingret på rutan där man skriver. kom ett erbjudande om att klistra in det upp där. När jag gjorde det såg jag hur telefonen omvandlade mitt sms till ett mms. När jag sedan tog bort hjärtana, gjorde den tvärtom. Man kan undra varför emojisarna plötsligt räknades som bilder.

2 kommentarer:

  1. Dessa "moderniteter" lever sina egna liv ibland! Bara dom inte "bestämmer" över oss människor!

    SvaraRadera