måndag 14 november 2022

Blogg 14/11 2022.

 Att jag (ta i trä) aldrig har besökt akutavdelningen på länssjukhuset lär ha mer med tur än med skicklighet att göra. Det närmaste jag har kommit var nog den gången jag pajade glasrutan i en innerdörr hos grannarna med röven. Grannfrun ville uppsöka en vårdinrättning. Min mor, som tog sånt där lite lugnare, satte på ett plåster. På golvfabriken fick jag en gång en träkloss i pannan. Då blev jag faktiskt skjutsad till vårdcentralen, som hade jour även på natten på den tiden. Innan vi kom så långt hade mina arbetskamrater plåstrat om mig. Flera av dom var utbildade undersköterskor, så när vi kom till vårdcentralen var jacket nästan läkt. Häromdagen var det nära att uppstå blodvite ett par gånger. När jag skulle ta ner en kanna från en hylla, höll rivjärnet på att följa med och landa i ansiktet på mig. När jag sedan skulle ta grilltången ur kökslådan, satt den fast i en kniv, som var nära att skära av mitt finger. Jag klarade mig undan med blotta förskräckelsen båda gångerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar