fredag 25 november 2022

Blogg 25/11 2022.

 Jag väntade och hoppades i många år på att Kvantum skulle börja med hemkörning. När det äntligen kom var det i samma veva som jag slutade jobba och var tvungen att skippa alla onödiga utgifter. Hemkörning kändes absolut som en sån. Jag behöver dessutom röra på mig och cykelturerna till affären är perfekta för det. Inte ens när det har varit vinterväglag i Nybro har jag beställt mina varor på nätet. Inte förrän i tisdags, när det var isgata för första gången den här säsongen. Då använde jag äntligen webbshoppen, som jag hade längtat så länge efter att få göra. Den är nämligen extremt smidig, eftersom den vet vad jag brukar handla. Det var bara att kryssa i hej vilt. Jag passade på att ta lite extra av sånt som är tungt, när jag slapp ta det på cykeln, så killen som körde ut kom med fem fulla kassar. Nåja, han var visst hockeyspelare, så han bör vara vältränad. Ett tag fick jag för mig att julskinkan var bortplockad helt och hållet. Sedan mindes jag att jag inte hade kryssat i att jag inte ville ha ersättningsprodukter, just eftersom jag insåg att jag skulle bli utan helt och hållet då. Den enda skillnaden nu blev att skinkan var glutenfri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar