måndag 28 november 2022

Blogg 28/11 2022.

 På Facebook får man varje dag påminnelser om sånt man har gjort tidigare år på just den dagen. Ett åtta år gammalt blogginlägg som jag fick upp handlade om ost. Under ett antal år köpte jag färdigskivad ost, även om jag nästan hade glömt det vid det här laget. Problemet med den var att det oftast var snudd på omöjligt att få isär skivorna utan att dom gick sönder. Blev man tvungen att använda kniv, försvann ju vitsen med att köpa färdigskivat. Nu hade jag i alla fall hittat en tysk ost där tillverkaren hade löst problemet genom att lägga ett tunt papper mellan varje skiva. God var den också, eftersom det var gräddost. Just den osten verkar inte finnas på Kvantum här i Nybro längre. Den enda jag hittar när jag söker på det märket i deras nätbutik är visserligen en gräddost, men den är också vad jag kallar för mögelost. Dom enda gångerna jag har försökt äta det är när det har serverats till pasta på någon restaurang. Jag har fått för mig att det låter gott, men när det har kommit till kritan har det enbart smakat kräks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar