måndag 7 november 2022

Blogg 7/11 2022.

 Jag fick min första mobiltelefon när jag fyllde fyrtio och skaffade smartfåne femton år senare. Jag skyller alltså framför allt min bristande teknik på att jag var för gammal när den kom in i mitt liv. Tjocka och aningen klumpiga fingrar gör inte saken bättre. Touchkontroller har jag alltid varit helt värdelös på att hantera. En gång köpte jag en Ipod med touchskärm. Det slutade med att jag råkade ställa om språket till kinesiska. Det förstår jag inte, så jag kunde omöjligt ställa tillbaka det till svenska. På den smarta telefonen skulle jag vid ett tillfälle bara svepa bort något skräp. Det visade sig att man ringde upp folk genom att dra fingret över deras namn. Häromdagen skulle jag ringa vår hyresvärd, som har tre olika knappval. Inget av dom var exakt vad jag önskade mig, men ettan hade fungerat bra första gången. Ändå fick jag för mig att testa trean nästa gång. Jag ångrade mig nästan medan jag väntade i kön, så när jag blev bortkopplad gjorde det mig inte så mycket. Medan telefonsvararen drog sin harang vid nästa försök skulle jag klicka på displayen, så att den inte somnade. Då kom jag åt tvåan och den gick till felanmälan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar