tisdag 29 november 2022

Blogg 29/11 2022.

 När telefonen började göra mms av mina sms bara för att jag använde emojisar, fungerade i vanlig ordning standardlösningen att starta om den. När jag köpte min första dator tyckte jag att det där med att starta om var ett ovanligt fånigt kommando. Med åren har jag insett att det är den enklaste lösningen på snudd på alla problem. Telefonerna är ju också datorer numera, och efter omstart fungerar min som den ska igen. Åtminstone när det gäller just det problemet. Igår gick ett sms plötsligt inte iväg över huvud taget. Det skulle levereras så fort systemet var redo, sa min telefon. Det tog en stund. Senare på dagen var det Messenger som hade fördröjning. Jag satt och kollade Facebook, så jag såg när meddelandet kom. Tio minuter senare, när jag redan hade svarat på det, pep det till i min telefon.
När jag skrev om en webbshop var Word och Firefox inte riktigt överens. Word protesterade när jag böjde ordet till webbshoppen. Något annat förslag fick jag däremot inte, så jag googlade. Enligt Firefox hette det just webbshoppen. Det är enkelt att lägga till ord i Words ordlista, men jag vill gärna att någon mer än jag tycker att dom är rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar