tisdag 15 november 2022

Blogg 15/11 2022.

 Min tvättmaskin är så till åren kommen att jag har funderat på hur jag ska ersätta den, den dagen den ger upp andan helt. Man kan ta en maskin som tillval på hyran, men jag har fått förklarat för mig hur mycket dyrare det blir i längden mot att köpa en egen. Det finns i och för sig en tvättstuga i källaren, men något mer ångestframkallande än att dela den med mina grannar kan jag inte ens komma på. När till slut en apparat rasade var det istället diskmaskinen. Den kan tyckas som överkurs för mig som bor ensam, men just därför är det skönt att ha någonstans att gömma undan disken efterhand. Jag står knappast och diskar en tallrik i taget. Tidigare har jag haft en bänkdiskmaskin, som tog upp halva diskbänken. Nu hade jag tänkt mig en inbyggd och då kändes det lugnast att en representant för hyresvärden fick bygga om mitt kök. Jag fick massor av ny bänkyta, men i gengäld försvann mitt grytskåp. Det som står på bordet är inte ens allt som rymdes där. Jag lyckades faktiskt ändå prioritera om så att allt jag behöver får plats i mina skåp. Nu återstår bara att lära sig var det jag ska använda finns.

1 kommentar: