onsdag 23 november 2022

Blogg 23/11 2022.

 Medan jag jobbade nattskift och sov på dagarna hände det ibland att dörrklockan väckte mig. Senast det hände kändes det mera läskigt, eftersom det var mitt i natten. Ytterporten är dessutom låst dygnet runt numera. Den spontana tanken blev därför att det måste vara någon av grannarna och att det hade hänt någonting. Jag tvekade ändå så pass lång stund med att öppna för någon vid den tiden på dygnet, att jag hann tänka ett varv till. Signalen som hade väckt mig kom nämligen från den gamla dörrklockan. Den var elektrisk och dom kablarna leder numera ingenstans. Istället har vi fått vad jag anser vara gammaldags, mekaniska klockor på dörrarna. Hur som helst drog jag slutsatsen att jag måste ha drömt att det ringde på dörren, även om man ibland kan undra om det spökar här. Det kan knaka till i golvet, så man blir övertygad om att det är någon i ett annat rum. I kylskåpet smäller det till av fallande isbitar ibland, eftersom det är självavfrostande. Det låter definitivt som om någon river runt där och letar efter något att äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar