tisdag 8 november 2022

Blogg 8/11 2022.

 Jag är uppenbarligen ingen storspelare. Andelsspel hade jag till exempel bara hört talas om och inte förrän jag träffade mannen i mitt liv för tre år sedan. När vi gick in på mitt konto hos Svenska spel och körde såna rader, förstod vi inte riktigt varför inte alla syntes, fast pengarna var dragna. Nu fick jag först veta att det fanns ett telefonnummer, som man kunde ringa och fråga om sånt. Gossen som svarade där förklarade för mig att pengarna för dom andelsspel som inte var fulltecknade bara var reserverade. Det kunde man dessutom se på sin kontohistorik. Någon dag senare satt jag här själv och pulade. Eftersom jag kan logga in och se resultaten själv, tänkte jag att det vore smidigare om resultatmailen gick till särbon. Då fick han också veta utan att behöva vänta på besked från mig. Jag försökte ändra till hans adress utan att lyckas. Det visade sig att Svenska spel hade en chatt också, så den gången fick jag hjälp ännu snabbare och smidigare. Jag hade inte tänkt på att han hade ett eget konto, fast han aldrig spelar via datorn. Man kunde inte koppla två konton till samma mailadress.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar