lördag 11 februari 2023

Blogg 11/2 2023.

 Jag minns vagt ett ståuppnummer där Lennie Norman hånade hur man bedömer hälsan hos dom som har begått sjuka och bestialiska överfall. Han tyckte det var självklart att såna brottslingar inte kan vara friska, men frågade ironiskt om dom bar vita byxor före första april. Nu verkar alla såna klädkoder vara uppluckrade, men jag reagerar fortfarande på att nästan alla ungdomar går i bländvita skor på vintern. Dock inte byxor, för kläderna är nästan uteslutande svarta. Jag gick efter ett par tjejer igår som var helt klädda i svart och vitt. Jag tyckte att dom såg ut som om dom skulle på begravning, men nu läser jag att vita skor inte är lämpligt där. Modet när det gäller underkläder gör mig ännu mer konfunderad. Jag har läst så mycket om kvinnor som förstorar sina bröst och fått uppfattningen att alla vill ha så stora som möjligt. Nu finns det tydligen någonting som heter minimizer-bh, som ska få bysten att se mindre ut istället. Inte undra på att unga tjejer får komplex för sina kroppar, när sånt pendlar fram och tillbaka.

4 kommentarer:

  1. Les femmes! :-)

    SvaraRadera
  2. På 1920-talet skulle man vara plattbröstad och smal över höfterna. Numera pågår olika fenomen samtidigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur att man är för gammal för att bry sig.

      Radera