söndag 19 februari 2023

Blogg 19/2 2023.

 Läser och skriver gör jag i vanlig ordning lite som det faller sig. I ett korsord läste jag ”de har tantgener”. När jag kollade lite noggrannare visade det sig att dom hade tangenter. När jag skulle skriva om en widget kallade jag den för midget. Det är ju en viss skillnad på en sån där visningsruta i datorn och en dvärg. Ibland händer det att andra skriver knasiga saker på fullt allvar. Som han som inte alls gillade att polisen hade trafikkontroller, utan tyckte att dom borde ge sig efter det riktiga buset istället. Till och med jag har fattat efter alla gånger dom har förklarat det, att folk med vapen och droger till försäljning allt som oftast fastnar i just trafikkontroller. Bilden nedan tog min älskade särbo utanför en automatisk biltvätt. Min allra första reaktion var att alla nödrop bör vara akustiska. Sedan slog det mig att det gällde nödstopp den här gången. När jag var yngre och hade bil brukade jag tvätta den i mina föräldrars trädgård. Som jag minns dom där automattvättarna var man tvungen att kliva ur bilen medan den tvättades. Om jag har förstått saken rätt sitter man kvar i den numera och då kan det säkert kännas tryggt med ett nödstopp.

2 kommentarer:

  1. Inget för den som lider av klaustrofobi, att sitta kvar i bilen under tvätt över huvud taget! Att kolla om signalhornet funkar före tvätten är en bra idé.

    SvaraRadera