måndag 13 februari 2023

Blogg 13/2 2023.

 Att ha Nordea som huvudbank känns som en dålig idé i detta datorernas tidevarv. Jag kan inte ens logga in i deras nya Internetbank längre, fast jag har provat alla tips jag har fått. Den gamla fungerar, men det sägs att den ska avvecklas. Det har dom i och för sig hävdat väldigt länge vid det här laget. Häromsistens uppstod frågan om huruvida man kunde flytta över pengar från kreditkortet till ett annat konto. På Google läste jag att det var precis vad man kunde. Jag lyckades inte klura ut hur det skulle gå till, så jag ringde upp kundtjänst. Dom flesta företag verkar numera ha en automatisk röst som undrar vad man vill, låter en göra allehanda knappval och så vidare. Nordea är en av dom bästa i klassen på att krångla till det där. När nu rösten frågade vad mitt ärende gällde, så svarade jag sanningsenligt att det gällde överföring. Men istället för att låta mig tala med någon som kunde svara på frågor om det, undrade rösten vilket konto jag ville föra över pengar från. När alla hans frågor var besvarade fick jag bara veta att det inte gick. Försökte jag igen hamnade jag i samma loop. Till slut fick jag ljuga om mitt ärende, för att få tala med en levande människa. Hon informerade mig bara om att det inte alls gick att föra över pengar från kort till konto.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar