torsdag 16 februari 2023

Blogg 16/2 2023.

 När varorna kom från Kvantum i veckan, var det ett stort hål i en av kassarna. Jag såg själv hur en liter mjölk ramlade ur när killen tog kassen ur sin lilla vagn, så det kändes tryggast att kolla så ingenting mera fattades. När jag gick igenom kvittot var det en liten påse riven ost som jag fick reklamera. Jag är väldigt förtjust i ost till pasta (till all annan mat också förresten), så det hade varit lite snopet om jag inte hade upptäckt att den saknades förrän jag skulle ha den. Nu kan jag alltid ta lite av osten jag skulle ha till potatisgratängen på lördag. I värsta fall kan jag till och med tänka mig att ta några skivor från osten vi har som pålägg. Jag är inte känslig så. Sökfunktionen i Kvantums webbshop fascinerar mig stundtals. Som när jag sökte efter påskmust, fast jag anade att det var i tidigaste laget. Istället fick jag upp kavring. Varken orden eller varorna känns speciellt lika. Rånen som jag alltid har kallat Vaniljjätten hittade jag först inte alls, eftersom dom tydligen heter Jätten vanilj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar