måndag 20 februari 2023

Blogg 20/2 2023.

 När jag skulle vrida av vattnet till tvättmaskinen häromdagen fick jag själva vredet i handen. Att det var så lätt att få loss, fick mig att tänka på gossen som målade rören i duschen för några år sedan. Det blå vredet hade han lyckats kladda ner rejält med vit färg. Kunde jag få loss vredet utan att ens försöka, borde väl han ha kunnat ta bort det medan han målade. Nu utgick jag från att det hade gått sönder och såg framför mig hur jag skulle bli tvungen att felanmäla och vänta på vaktmästaren för att få ett nytt. Jag provade att vrida på låset utan vredet, men det gick inte alls. Däremot var det världens enklaste sak att trycka fast det igen. Det verkar inte ha varit trasigt alls. Troligen har det bara glidit längre och längre ut vid flitig användning. Det där färgkladdandet oroar mig lite att jag kanske får skulden för, om jag skulle flytta härifrån. Dom som bytte taket på mitt hus gjorde ett stort märke i balkongräcket med byggnadsställningen, så hantverkare är väl inte alltför nogräknade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar