tisdag 28 februari 2023

Blogg 28/2 2023.

 Att det låter om telefonen när någon ringer eller skickar sms är förstås tveklöst en bra idé. Undantaget är möjligen när man ska sova. Så länge jag gjorde det på dagarna kunde jag bli väckt när som helst. På nätterna är det sällan någon som ringer, men olika appar i telefonen plingar och lever alla tider på dygnet. Jag stängde länge av ljudet helt medan jag sov, men skulle det hända någonting akut vill man ju ändå kunna bli nådd. Därför har jag gått över till att stänga av alla ljud förutom just ringtonen. När jag är vaken är det väldigt praktiskt att få veta direkt om någon har swishat mig pengar för ett köp eller skickat ett meddelande på Messenger. Den sistnämnda har å andra sidan haft lite spel på sistone. Det har plingat till i telefonen, men jag har inte hittat något nytt meddelande. Det verkar vara någon typ av förslag på chattar som borde intressera mig. Jag får försöka sätta mig in i det hela lite bättre och kolla om det är någonting jag kan stänga av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar