onsdag 8 februari 2023

Blogg 8/2 2023.

 När det var dags att börja på ett nytt broderi igen gick jag i vanlig ordning igenom högen jag har samlat på mig. Jag tittade mest bara på motiven innan jag bestämde mig. Kanske borde jag ha kollat upp beskrivning och annat lite noggrannare också. Det jag valde nu hade nästan enbart kinesisk text och den förstår jag förstås ingenting av. Själva mönstret är tryckt i färg, vilket jag tycker mest gör det extra rörigt. Att det är som ett helt litet häfte, för att alla sidor ska få plats, är jag van vid sedan det förra broderiet. Fast där var sidorna lika stora och jag förstod logiken. I det nya känns det lite hipp som happ. Med det här mönstret ska det mest bli spännande att se om jag lyckas räkna ut hur det är tänkt. Jag är förstås alldeles för tjurig, dum och envis för att byta till ett annat nu. Ändå har jag redan lyckats göra en miss och hunnit sy för mycket innan jag upptäckte den för att kunna ta upp alltihop utan att det blev fult. Vi får väl se vad det blir av det till slut. Någonting väldigt positivt var i alla fall att kanten på väven var kastad redan när jag fick den. Det tror jag aldrig att jag har varit med om tidigare. Det är urtråkigt att göra själv, men nödvändigt om jag inte ska repa upp halva väven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar