lördag 4 februari 2023

Blogg 4/2 2023.

 Stundtals vet jag inte vilket som är vanligast, att andra skriver fel eller att jag läser galet. Om en av killarna som var med i årets upplaga av ”Bonde söker fru”  läste jag att han och en av tjejerna slutade dejta strax innan sista avsnittet spelades in, men att för henne hade kärleken dessvärre gått bättre. Varför det var värre kan man bara undra. När jag väntade en leverans med Early bird fick jag veta att den i undantagsfall kunde hamna på ett ombud. Det måste väl vara om någon kastar paketet på ombudet då? I en artikel hävdade man att nästan alla kvinnor upplever besvär i samband med klimakteriet. På nästa rad nämndes siffran sex av tio. Är det verkligen nästan alla? När man skrev att Martin Melins flickvän Lisa Thambert river en hästanläggning utgick jag från att det var en enda missad bokstav som gav meningen en helt ny innebörd. När jag i ett gammalt blogginlägg hade skrivit att vissa saker hånglar man till, blev jag uppriktigt förvånad. Vid en närmare kontroll visade det sig att man krånglar till dom. När det kommer till kommentarer från allmänheten finns det alltid dom som jag inte förstår alls. Nyligen var det en flicka som skrev: ”Nybro är helt dog händer aldrig ingenting och därför folket blir nöjd med så lite.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar